Cursa pentru a aduce camioanele autonome pe drumurile reale se intensifică, iar Volvo a făcut un pas semnificativ. Producătorul auto suedez a dezvăluit primul său camion semi-autonom „gata de producție”, dezvoltat în colaborare cu startup-ul de conducere autonomă Aurora.
Numit Volvo VNL Autonomous, acest camion de mare tonaj autonom de Nivel 4 se bazează pe noul semi-camion VNL Class 8 de lungă distanță al Volvo. Este echipat cu un set cuprinzător de senzori, camere și computere pentru a permite operarea fără șofer pe autostrăzi, drumuri rurale și străzi, zi și noapte și în toate condițiile meteorologice.
La baza VNL Autonomous se află software-ul de conducere autonomă de ultimă generație de la Aurora, cunoscut sub numele de Aurora Driver. Acest sistem AI combină computere puternice duale, camere de înaltă rezoluție, radar de imagistică și lidarul propriu de lungă distanță al Aurora, care poate detecta obiecte la peste 400 de metri distanță. Sistemele redundante sunt prezente pentru toate componentele critice, inclusiv direcția, frânele, senzorii și alimentarea.
„Suntem în fruntea unui nou mod de a transporta bunuri, completând și îmbunătățind capacitatea de transport și, prin urmare, permițând comerțul și creșterea societală”, a declarat Nils Jaeger, președintele Volvo Autonomous Solutions. „Acest camion este primul din platforma noastră globală standardizată de tehnologie autonomă, care ne va permite să introducem modele suplimentare în viitor, aducând autonomia tuturor mărcilor de camioane ale Grupului Volvo și în alte geografii și utilizări.”
Potrivit TechCrunch, VNL Autonomous va avea încă un șofer uman când va începe transportul de mărfuri în lunile următoare, pregătit să preia controlul când este necesar. Un purtător de cuvânt al Aurora a declarat pentru publicație că vor anunța programele pilot pentru clienți care folosesc camionul autonom Volvo mai târziu în acest an. Separat, Aurora intenționează să desfășoare în curând 20 de camioane complet autonome între Dallas și Houston. Scopul este de a începe operațiunile complet autonome cu un număr limitat de camioane, deși nu a fost furnizat un calendar specific.
Toate acestea au fost posibile datorită testelor extinse în condiții reale efectuate în ultimii ani. AI-ul a fost antrenat pe miliarde de mile în simulare și a acumulat 1,5 milioane de mile pe rute comerciale de transport public în toate condițiile.
Volvo a început să colaboreze cu startup-ul de vehicule autonome Aurora în 2018 pentru a dezvolta soluții de camioane autonome. După ani de dezvoltare și testare, acest VNL Autonomous gata de producție este primul rezultat al parteneriatului lor. Camionul va ieși de pe linia de asamblare la uzina masivă New River Valley a Volvo din Virginia.
Desigur, rămân câteva obstacole înainte ca camioanele robotice să domine autostrăzile. Regulamentele trebuie finalizate, acceptarea publică trebuie câștigată și tehnologia trebuie să reziste testului final al milioanelor de mile reale. Opinia publică este deosebit de provocatoare, deoarece a scăzut după eșecurile companiilor precum Tesla și Cruise.